Savoare și talent în competiție: Tinerii bucătari au cucerit inimile la Campionatul Gastronomic pentru Juniori
Cu sufletul aprins, șorțurile la patru ace și instrumentele pregătite să facă magie, tinerii din 17 școli profesionale au pășit cu zâmbete și emoții în arena Campionatului Gastronomic pentru Juniori. Școala Profesională nr. 2 din Chișinău a devenit epicentrul acestei confruntări pline de savoare, iar aroma bucatelor proaspăt gătite a cuprins fiecare colțișor al încăperii. În spatele acestui eveniment culinar de excepție se afla METRO Moldova, partenerul de încredere al industriei HoReCa și un susținător devotat al promovării și dezvoltării culturii gastronomice din Moldova. Aflată la cea de-a VII-a ediție, competiția deshide pentru participanți drumuri către o carieră plină de satisfacții pentru tinerii chefi în devenire.
Serghei Martînov, Director General METRO Moldova: ”Pentru noi este o mare bucurie să fim alături la acest eveniment, care pune în valoare tinerii care în fiecare zi învață cum să aducă bucurie pe masa oamenilor. METRO Moldova este un partener pentru Campionatul Gastronomic pentru Juniori de mai mulți ani, precum și al școlilor profesionale care pregătesc copii pentru meseria de bucătar, brutar sau cofetar. Ne bucurăm că putem contribui la dezvoltarea culturii gastronomice și a artei culinare, aducând și păstrând cele mai bune tradiții culinare din țară.”
Bătălia ingredientelor și a talentelor
Ghidați de profesorii lor și bucătari cu renume, tinerii pasionați au transformat bucătăriile în penlaboratoare de magie, unde ingredientele obișnuite au căpătat viață prin mâinile lor dibace.
Aurelia Chirsanova, conferențiară universitară, președinta juriului: ”Cea mai mare valoare a campionatului este că elevii pot vedea experiențe diferite și pot împărtăși din meseria pe care au îmbrățișat-o. Scopul major pentru care am acceptat să jurizez acest concurs este de a consolida capacitatea noastră în acest domeniu profesional.”
Pentru că în această arenă de arome erau adunate cele mai promițătoare talente gastronomice ale Moldovei, competiția a fost una acerbă și plină de surprize. Participanții la competiție au avut parte de mai multe provocări, printre care și proba de foc – „Cutia Magică”. În cadrul acesteia, METRO a oferit elevilor o gamă de produse, care au pus la încercare talentele lor culinare într-o bătălie a aromei și gustului.
Cu fiecare fel pregătit, cu fiecare gust îmbinat cu îndemânare, echipele de elevi au vrut să transmită mai mult decât savoarea din farfurie. S-au întrecut pe ei înșiși din dorința de a crea experiențe culinare memorabile, de a povesti prin mâncare despre tradițiile din zonele din care vin, pasiunile lor și visele spre care aspiră.
Cu emoții înainte, în căutarea rețetelor de succes
Valeria Botnari, Școala profesională nr 2 Chișinău: ”Cel mai greu a fost să ne luptăm cu emoțiile. Dorința de a fi cei mai buni și de a ne isprăvi cu toate sarcinile concursului ne-a copleșit de emoții, dar ghidați de profesorii noștri am dat tot ce am avut mai bun pentru a câștiga titlul de campioni ai concursului.”
Traian Stoianov, bucătar: ”Aceste evenimente au progresat de la an la an, iar aici se simte mai mult ca oriunde acea emoție inocentă, emoția unui începător. Într-o bucătărie profesionistă predomină o atmosferă agitată, iar bucătarii trebuie să reușească să gătească în timp și să obțină un rezultat optim, de aceea, acest exercițiu reprezintă o experiență foarte bună pentru acești viitori bucătari.”
Plină de gusturi delicioase și suspans, cea de-a VII-a ediție a Campionatului Gastronomic pentru Juniori a adus în prim-plan energia și talentul tinerilor bucătari, subliniind astfel, că arta culinară este mai mult decât o simplă combinație de ingrediente – este o expresie a inimii și a creativității umane.
Evenimentul face parte din proiectul „Dezvoltarea culturii gastronomice în Moldova prin formarea continuă a resurselor umane pentru sectorul HoReCa”. În cadrul acestuia s-au mai desfășurat mai multe masterclass-uri cu bucătari-șefi renumiți, care au fost destinate cadrelor didactice din instituțiile de învățământ profesional cu profil tehnic. METRO contribuie la îmbunătățirea culturii gastronomice din Republica Moldova prin susținerea diverselor proiecte și programe dedicate.
Despre METRO
METRO este unul dintre liderii internaționali în domeniul vânzărilor en-gros, cu un sortiment de produse alimentare și nealimentare, dedicate clienților din industria HoReCa. La nivel global, METRO servește peste 17 milioane de clienți, care pot alege din mixul de canale de vanzare (magazin, livrare, comerț online). METRO susține competitivitatea întreprinzătorilor cu soluții digitale și contribuie astfel la diversitatea culturală din comerțul engros și sectorul ospitalier. Sustenabilitatea este un pilon al afacerii METRO. Compania METRO fiind apreciată de către Indicele Sustenabilității Dow Jones, FTSE4Good, MSCI, CDP. Compania operează în 31 de țări și angajează peste 94.000 de oameni în întreaga lume. În anul financiar 2021/22, compania METRO a înregistrat un volum al vânzărilor de 29,7 miliarde EUR. În Republica Moldova, compania METRO este prezentă din 2004, având peste 600 de angajați, trei magazine și peste 20000 de articole în fiecare magazin. Pentru mai multe informații, vizitați www.metro.md.