METRO a provocat viitorii bucătari să concureze în „rețete delicioase” la Campionatul Gastronomic pentru Juniori
Măiestria, creativitatea și perseverența sunt doar câteva dintre calitățile care au ajutat viitorii bucătari să facă față celei mai delicioase „bătălii”. Mai multe echipe de elevi de la școlile profesionale din Moldova, îndrumați de profesorii lor, s-au întrecut în combinații savuroase și arome unice la cea de-a VI-a ediție a Campionatului Gastronomic pentru Juniori. Competiția culinară s-a desfășurat în incinta Școlii Profesionale nr. 2 din Chișinău și a fost susținută de METRO – un partener de încredere pentru industria HoReCa și un susținător fidel al promovării și dezvoltării culturii gastronomice din Moldova.
Serghei Martînov, Director General METRO MOLDOVA: „METRO Moldova este prezent în Republica Moldova de 18 ani. Pe parcursul istoriei METRO, suntem în permanență alături de comunitatea de bucătari, și în special pentru copiii care au ales meseria de bucătar, cofetar sau brutar. Este important ca tinerii să-și aleagă meseria care le place, să se dezvolte și să rămână acasă, să contribuie la dezvoltarea țării, culturii gastronomice, și a societății per ansamblu.”
Delicii din „Cutia Magică” a METRO
Participanții la competiție au avut parte de mai multe provocări, printre care și proba de foc – „Cutia Magică”. În cadrul acesteia, METRO a oferit elevilor câteva produse care să le stimuleze ingeniozitatea pentru a găti bucate delicioase și aspectuoase. Totodată, ei s-au mai întrecut și la prepararea bucatelor cu specific ucrainean, precum și la alte probe interesante.
Coralia Babcenco, Director adjunct, Școala Profesională nr.2: „Probabil sunt cele mai frumoase emoții trăite în ultimii ani, și mai ales acum, după pandemie, niște emoții de revelație și înălțare sufletească.”
Dorel Cârlig, elev, Centrul de Excelență în servicii și prelucrarea alimentelor Bălți: „Noi am participat la proba Cutia Magică, cea mai principală probă. După părerea mea, i-am cucerit cu stilul în care pregătim, folosirea ingredientelor și aspectul exterior al bucatelor și calitățile gustative. În suflet, noi oricum ne așteptam să luăm locul de frunte și speram la asta, pentru că am muncit foarte mult pentru a obține așa rezultate.”
METRO – pentru formarea continuă a viitorilor bucătari
Meseriile din domeniul culinar solicită formare continuă. Iată de ce, METRO le-a oferit juniorilor participanți la campionat pliante cu QR coduri, care le asigură posibilitatea să acceseze module de învățare dezvoltate de companie pentru angajații săi, dar și să-i familiarizeze cu practicile internaționale. Aceasta reconfirmă angajamentele strategice ale METRO – de a contribui la promovarea meseriilor de bucătar, cofetar și brutar, dezvoltarea competențelor profesioniștilor din domeniu, consolidarea valorilor naționale prin arta culinară, încurajarea viitorilor specialiști și, nu în ultimul rând, la promovarea meseriilor și imaginii instituțiilor de învățământ profesional tehnic. Iar Campionatului Gastronomic pentru Juniori răspunde tocmai acestor obiective.
Printre partenerii evenimentului se mai numără Ministerul Educației și Cercetării, Proiectul CONSEPT, implementat de Asociația Obștească Educație pentru Dezvoltare cu susținerea Fundației Liechtenstein Development Service, Comitetul Sectorial pentru Formare Profesională în Comerț, Hoteluri și Restaurante, Centrul pentru Educație Antreprenorială și Asistență în Afaceri, Școala Profesională nr. 2 din municipiul Chișinău, Casa Rinaldi în Moldova, Compania Telemar și Studioul Ghaidash&Co design.
Evenimentul face parte din proiectul „Dezvoltarea culturii gastronomice în Moldova prin formarea continuă a resurselor umane pentru sectorul HoReCa”. În cadrul acestuia s-au mai desfășurat mai multe masterclass-uri cu bucătari-șefi renumiți, care au fost destinate cadrelor didactice din instituțiile de învățământ profesional cu profil tehnic. METRO contribuie la îmbunătățirea culturii gastronomice din Republica Moldova prin susținerea diverselor proiecte și programe dedicate.
Despre METRO
METRO este unul dintre liderii internaționali în domeniul vânzărilor en-gros, cu un sortiment de produse alimentare și nealimentare care deservește clienți din industria HoReCa și revânzători. La nivel global, METRO servește peste 17 milioane de clienți care pot alege să facă cumpărături în unul dintre magazinele sale de format mare, să comande online și să își colecteze cumpărăturile la magazin sau să le fie livrate. METRO susține competitivitatea întreprinzătorilor cu soluții digitale și contribuie astfel la diversitatea culturală din comerțul cu amănuntul și sectorul ospitalier. Sustenabilitatea este un pilon al afacerii METRO, compania fiind listată în diferiți indici și clasamente internaționale de sustenabilitate, pe parcursul a mai multor ani cum ar fi FTSE4Good, MSCI, CDP și Dow Jones Sustainability Index. Compania operează în 30 de țări și angajează peste 95.000 de oameni în întreaga lume. În anul financiar 2020/21, compania METRO a înregistrat un volum al vânzărilor de 24,8 miliarde EUR. În Republica Moldova, compania METRO este prezentă din 2004, având trei magazine, cu peste 25000 de articole în fiecare magazin și peste 600 de angajați. Pentru mai multe informații, vizitați MPULSE.de / www.metro.md