Promovarea şi susţinerea femeilor antreprenoare constituie o direcție strategică a companiei Orange
Orange susţine femeile de afaceri din Moldova în calitate de partener al conferinței „Inovații care transformă businessul”, organizată de către Echipa Consultanță pentru Micul Business BERD Moldova și Ambasada Suediei.
La Orange, politica privind egalitatea de gen este una globală şi se bazează pe patru piloni strategici: abilitarea femeilor pentru a accede în funcțiile de conducere; angajamentul strategic pentru egalitatea de gen în toate profesiile, în special în ceea ce privește profesiile tehnice; echitate salarială şi echilibru între viaţa profesională şi cea de familie a angajaţilor. În 2019, 47% din angajaţii Orange sunt femei, dintre care femeile promovate în funcţii de conducere se întâlnesc într-o proporție de 45%.
Olga SURUGIU, Director Operațiuni Internaționale:„Egalitatea profesională între femei şi bărbaţi este una din priorităţile strategiei noastre de afaceri, deoarece aceasta promovează coeziunea socială şi îmbunătăţeşte performanţele companiei. Un exemplu de succes este Orange Systems, astfel, contribuim la consolidarea şi dezvoltarea acestei direcţii de business şi reconfirmă, totodată, statutul Orange Systems în rol de promotor activ al inovației și al dezvoltării tehnologiei şi performanţei. Sectorul digital oferă locuri de muncă înalt calificate și mai bine plătite. Prin eforturile noastre dorim să contribuim la egalitatea profesională între femei şi bărbaţi, deoarece aceasta promovează coeziunea socială şi îmbunătăţeşte performanţele companiei.”
Conferința „Inovații care transformă businessul” se află la cea de a 2-a ediţie şi a găzduit peste 100 de femei antreprenoare, interesate de metode inovative de management și care dețin funcţii manageriale. Participantele au învăţat de la profesionişti cum să utilizeze cele mai noi instrumente și tehnologii pentru a obține rezultate impresionante în gestionarea eficientă a afacerii lor.
Obiectivul conferinței din acest an a fost să furnizeze femeilor în afaceri informații actuale în accesarea de fonduri și să ofere instrumente durabile pentru a fi la curent cu noile tendințe și pentru ca ele să poată anticipa necesitățile viitoare ale pieței și ale consumatorilor la o etapă timpurie. Subiectele abordate la conferinţă s-au axat pe expunerea mega-tendinţelor în inovaţii, precum şi sfaturi practice pentru atragerea mijloace financiare pentru dezvoltarea și eficientizarea întreprinderilor și implementarea proiectelor de consultanță în afaceri.Noutatea acestei ediţii a fost un workshop despre clienții și angajații viitorului cu două facilitatoare de la Future Station, România. Astfel, femeile de afaceri au aflat despre semnalele de schimbare ce impactează viitorul pieții de muncă, cum va arăta următoarea generație de angajați şi prin ce modalităţi companiile pot rămâne relevante ca și angajator pentru aceste personaje din viitor.
Pentru a dezvolta abilităţile digitale şi antreprenoriale a femeilor și tinerelor din Moldova, Fundaţia Orange Moldova a lansat proiectul de educație digitală Women’s Digital Center. În rezultatul proiectului, ne propunem ca 600 de femei și fete, cu vârsta între 18 și 45 de ani, să poată utiliza cu ușurință instrumente digitale pentru administrarea și promovarea afacerii lor.