Cum să-ți construiești campanii eficiente de PR Online în Moldova
Telegram

PR-ul din mediul online s-a transformat considerabil în ultimii 5 ani. Acesta a devenit, treptat, un instrument puternic de marketing capabil să creeze sau… să distrugă reputația oricărui brand, însă, de câțiva ani online-ul moldav începe să facă presiuni puternice asupra opiniei publice generale, și să influențeze părerile și deciziile din offline.

Specialiștii în promovare site-uri în Moldova de la Agenția Seolitte recomandă utilizarea instrumentelor SEO anume în campanii de PR, indiferent de dimensiunea acestora (da-da, este aplicabil și pentru companiile mici, mai ales dacă aceste fac parte dintr-o nișă foarte competitivă). Simbioza dintre instrumentele tradiționale de PR și uneltele SEO de spionaj și analiză a pieței – reprezintă un mod de a depăși concurența, chiar și în limitele unui buget mic.

Vestea bună este că, de regulă, metodele SEO nu prea s-au aplicat până acum în campaniile de PR din Moldova. Agențiile de PR au evitat să includă SEO în arsenalul lor, deoarece nu au știut cum să măsoare impactul acestora asupra rating-urilor motoarelor de căutare. Cu toate aceste, uneltele SEO vin mână în mână cu un PR online bun.

Cum să mânuiești instrumentele SEO în campanii de PR?

Seolitte ne vorbesc despre câteva din motivele, care vă conving că SEO e cu adevărat eficient, atunci când este vorba de campaniile PR:

  • Studierea activității clienților. Nu puteți ieși pe piață cu ochii închiși – fără o pregătire suficientă vă condamnați la insucces. Utilizați instrumentele SEO pentru a studia clienții și concurenții. În așa fel, puteți aborda o direcție absolut nouă pentru procesul creativ de elaborare a strategiei de campanie, orientată spre publicul țintă, vizat în campaniile PR.
  • Compilarea listei resurselor media de încredere. Fiecare specialist PR realizează cu virtuozitate liste de jurnaliști și contacte utile în mass media. Dar atunci, când vă începeți activitatea pe o nișă nouă, poate fi foarte dificil să determinați care site-uri și platforme sunt într-adevăr utile și eficiente. Instrumentele SEO vă ajută să determinați cât de activi sunt utilizatorii pe diferite resurse și platforme online, și care sunt sferele de interese a acestora.
  • Căutați obiective noi de informare pentru a crește acoperirea campaniei. Utilizând instrumentele SEO, puteți găsi cele mai potrivite bloguri, site-uri, grupuri de interese online, unde ar fi eficient să publicați produsele PR campaniei și linkuri relevante. Puteți face o cercetare profundă, pentru a mări lista platformele media.
  • Preluați baza de link-uri a concurentului. Concurentul tinde să tot ocupe poziția de lider în motorul de căutare Google? Aceasta se întâmplă datorită unei baze de link-uri mai calitative, puteți identifica aceste linkuri și, să vă orientați în aceleași direcții. Exact ceea ce ar face un specialist SEO.
  • Evaluarea rezultatelor unei campanii PR. Instrumentele de analiză SEO, vă ajută să determinați cât de eficiente sunt măsurile pe care le întreprindeți, și care sunt direcțiile în care trebuie să pompați mai multe eforturi și resurse.

Legătura amoroasă dintre SEO și PR va continua să se fortifice atâta timp cât acest tandem va asigura creșterea vizibilității afacerii și popularitatea brandului, precum și o infiltrare mai puțin costisitoare în piață.

Telegram