02 февраля 2017

Fashion Acceleration Program

Până pe 5 februarie, antreprenorii din industria modei sunt îndemnați să aplice la un program pentru dezvoltarea afacerilor start-up

În premieră, antreprenorii din industria modei au oportunitatea de a-și accelera afacerea start-up, prin dezvoltarea modelelor de business și a produselorsub îndrumarea unui grup de mentori și experți locali și internaționali în cadrul programului “Fashion Acceleration Program”, care va dura șase luni. Un astfel de proiect este lansat pentru prima dată în țara noastră de Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii „ZIPhouse” în colaborarea cu Fashion Technology Accelerator Milan și Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS), fiind susținut de USAID și Guvernul Suediei prin intermediul Proiectului de Competitivitate din Moldova.

Astfel, antreprenorii din industria modei sunt îndemnați să aplice, până pe 5 februarie la “Fashion Acceleration Program”, completând formularul de înscriere disponibil online la următoarea adresă https://goo.gl/forms/XvON980oPew3cIAt1
Scopul principal al programului este dezvoltarea și suportul pentru startupurile din industria modei, inclusiv a celor care fabrică produse tech în domeniul fashion (fashiontech), cu potenţial de creştere local și internațional, care pot contribui în mod direct la dezvoltarea industriei ușoare în Republica Moldova.

Oxana Berzan, Manager pentru Evenimente, Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii ZIPhouse: „Punctele cheie ale programului sunt sesiunile de training dar și workshopurile care urmăresc dezvoltarea produsului și a modelului de business, care vor fi ținute în cadrul unui program de training. Acesta va fi urmat de un proces de accelerare complex (Acceleration Lab) adaptat pentru a corespunde nevoilor specifice ale start-upurilor din sector și urmează să cuprindă: mentorat cu profesioniștii internaționali și locali din industrie, intâlniri cu experți, instruiri specializate, dar și acces la spații de lucru în comun. Mai mult, programul se va încheia cu un eveniment festiv, Grand Finale, unde echipele selectate își vor prezenta produsele și progresul înregistrat în această perioadă.”

Doina Nistor, director, Proiectul de Competitivitate din Moldova: „Un program de mentorat și accelerare de o astfel de anvergură precum este “Fashion Acceleration Program”, are loc pentru prima dată în țara noastră. Datorită suportului USAID și al Guvernului Suediei, în ultimii ani, au apărut mai multe start-upuri de fashion care au un mare potențial. Iar cu un mentorat, training și ghidare a experților internaționali în design, merchandising, marketing și promovare, aceste start-upuri ar putea construi branduri de succes, contribuind la dezvoltarea industriei de modă.”

Astfel, “Fashion Acceleration Program” va cuprinde câteva etape:

1. Înregistrarea și selectarea participanților la program. Până pe 5 februarie, doritorii de a lua parte la acest program sunt îndemnați să aplice completând formularul online de la următoarea adresă https://goo.gl/forms/XvON980oPew3cIAt1 Participanții vor fi aleși în baza evaluării conceptului de business, dar și potențialul afacerii sale.

2. Pitching Day va avea loc în data de 11 februarie, iar participanții preselectați vor realiza primele prezentări ale start-upurilor și produselor dezvoltate. În baza acestora, un juriu format din profesioniști cu experiență în industria fashion și de tehnologie vor selecta câțiva antreprenori, luând în considerare echipa și experiența acesteia, scalabilitatea și fezabilitatea produsului și a afacerii.

3. Training Program, care va avea loc în perioada12-26 Februarie , va cuprinde 40 ore academice, pe parcursul cărora, echipele participante vor avea un program de training, ținut de experți locali și internaționali cu experiență vastă pe segmentul de business, fashion și tehnologie, pentru dezvoltarea modelului de business. Trainingurile vor cuprinde sesiuni pe următoarele tematici: Business Modeling, Customer Development & Product Development, Finance & Management, Design & Branding. La finalul acestei etape, start-upurile își vor crea primele prezentări ale Modelului de Business în baza cărora vor fi selectate pentru etapa de accelerare.

4. Acceleration Lab va avea loc în perioada martie-septembrie, iar echipele selectate vor trece printr-un proces de accelerare complex, adaptat pentru fiecare start-up. Mai mult, designerii vor lucra la dezvoltarea produsului și vor învăța cum să acceseze oportunitățile existente și să-și lanseze produsele pe piața locală și internațională. Acestea vor beneficia de consultanţă de produs şi de business, vor lucra cu profesionişti cunoscuţi din industrie, vor dezvolta conexiuni relevante, vor participa la workshop-uri dedicate şi vor prelua experiență de la colegii din domeniu prin programul de peer to peer prin mentorat, coaching, ateliere de lucru și traininguri.

5. Grand Finale – eveniment care va marca finalul “Fashion Acceleration Program” și va oferi ocazia startup-urile de a-şi prezenta produsele și evoluția afacerii pe parcursul perioadei de accelerare. Finaliștii vor fi selectați în baza unei evaluări a progreselor înregistrate și vor obţine suport post-accelerare, în special în ce privește participarea lor la Moldova Fashion Days 2017.

Detalii despre Programul “Fashion Acceleration Program” găsiți pe paginade facebook a ZIPhouse https://www.facebook.com/ziphousecenter/ sau a evenimentului https://www.facebook.com/events/1243121639090187/

Despre „ZIPhouse”

Deschis cu suportul USAID și al Guvernului Suediei, „ZIPhouse” reprezintă un centru inovațional specializat în design și tehnologii în industria ușoară. Acestaoferă studenților, tinerilor designeri și specialiștilor din industria ușoară un mediu creativ, resurse tehnice avansate și asistență instructivă de performanță, în consonanță cu cele mai bune practici internaționale. Misiunea „ZIPhouse” este de a contribui la formarea atât a competențelor și abilităților speciale ale beneficiarilor în domeniu, cât și a viziunii globale și culturii profesionale, a atitudinii conștiente și flexibilității acestora. Centrul stimulează potențialul de creație și spiritul antreprenorial în domeniul modei și al designului, fapt care va favoriza eficace dezvoltarea economiei Republicii Moldova. Inspirat din modele de centre similare de succes din SUA și Europa, „ZIPhouse” este amplasat pe o suprafață de circa 800 m2, conceput într-un stil eco-industrial și dotat cu echipamente media, IT și utilaje specializate de producere.

Despre suportul USAID în industria ușoară

Începând cu anul 2005, asistența USAID a catalizat industria modei din Moldova la trecerea de la o valoare mai mică, de la producerea „a-tăia-și-a face”, la o valoare mai mare, la producția de marcă proprie. De-a lungul anilor, mai mult de 60 de branduri locale au fost dezvoltate sau modernizate pentru a se conforma designului și brandingului occidental. Acest lucru a dus la apariția unei noi generații de mărci moldovenești moderne, care au pus baza unei industrii competitive.
Industria ușoară este vitală pentru creșterea economică a țării în ceea ce privește exporturile, locurile de muncă și dezvoltarea regională. Acest sector este unul dintre cei mai mari exportatori, reprezentând 16% din exportul total al Moldovei sau cca 360 milioane USD. Afacerile din acest sector sunt amplasate în întreaga țară, nu doar în localitățile mari. Industria numără peste 23.000 de angajați, 90 la sută dintre aceștia fiind femei din regiunile rurale. Acești factori încurajează foarte mult dezvoltarea regională a țării.

Подписывайся