04 июля 2019

Alte 20 de instituții educaționale pot adera la proiectul Clasa Viitorului

Proiectul Clasa Viitorului se extinde, cu sprijinul financiar al Fundației Orange Moldova şi USAID, Guvernului Suediei, UK Aid, sub egida Ministerului Educației, Culturii și Cercetării. Alte 20 de instituții educaționale, selectate prin concurs, vor beneficia de suport financiar în formă de echipament digital performant și mobilier modern și flexibil, în valoare de până la 120.000 MDL fiecare.


La proiect pot aplica instituțiile de învățământ general cu cel puțin 350 de elevi, din mediul urban și rural, prioritate fiind acordată instituțiilor din afara Chișinăului. Contribuția școlilor va consta în renovarea unui spațiu dedicat pentru Clasa Viitorului (cu o suprafață de minim 50 m.p.). Cadrele didactice din instituțiile selectate vor beneficia de instruiri gratuite în domeniul tehnologiilor educaționale digitale, dezvoltării și aplicării scenariilor integrate.

Instituțiile de învățământ vor putea alege din cele peste 30 de tipuri de tehnologii și echipamente digitale utilizate în Clasa Viitorului, printre care ecrane interactive SMART, seturi de robotică, imprimante 3D, drone, laboratoare digitale, senzori, microcircuite, ochelari VR, camere panoramice, dispozitive și sisteme pentru casa inteligentă, etc. Acestea permit explicarea fenomenelor și a conceptelor din fizică, chimie, biologie, matematică, informatică, istorie, dar și dezvoltă creativitatea, logica și abilitățile de comunicare și lucru în grup.

Termenul limită de aplicare este 21 iulie 2019, iar detaliile privind eligibilitatea, criteriile de selecție și modalitatea de aplicare sunt disponibile pe site-ul www.clasaviitorului.md.

Cu sloganul ,,Învățăm altfel”, proiectul Clasa Viitorului are drept scop crearea condițiilor favorabile pentru transformarea educației, oferind un spațiu de învățare deschis și inspirațional cu abordări pedagogice interdisciplinare și inovative, prin utilizarea tehnologiilor digitale, ce favorizează procesul de învățare centrat pe elev.

Doina Nistor, Directoarea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK aid: ”Clasa Viitorului este o inițiativă care se bazează pe succesul programului național de studiere a roboticii, implementat în peste 140 de școli și biblioteci, începând cu anul 2014, cu susținerea USAID, Suedia și UK aid. Clasa Viitorului extinde efectul transformațional al tehnologiilor digitale asupra predării tuturor materiilor, făcând școala mai atractivă pentru tineri.

Sondajul realizat printre cei peste 15 mii de elevi, beneficiari ai programului de robotică, arată că tinerii nu doar au îmbunătățit abilitățile digitale și reușita la disciplinele reale, ceea ce îi predispune spre cariere legate de tehnologii, ci și au acumulat alte abilități importante pentru încadrarea în piața muncii, precum: lucrul în echipă (61%), creativitatea (51%), comunicarea (36%), și rezolvarea de probleme (35%).

Ne bucurăm de entuziasmul sporit al comunității pedagogice pentru proiectul Clasa Viitorului și vom continua să susținem extinderea acestuia pentru un număr lărgit de beneficiari.”

Proiectul Clasa Viitorului își propune să dezvolte abilitățile digitale și competențele necesare secolului 21, precum și să sporească interesul elevilor pentru cariere din domeniile științei, tehnologiei și ingineriei prin promovarea metodelor de instruire creative, colaborative, automotivante și antreprenoriale, bazate pe proiecte, care integrează cunoștințe și abilități din diferite subiecte, mai ales: științe, tehnologie, inginerie, arte și matematică (STEAM).

Julien Ducarroz, Director General Orange Moldova: ”Orange Moldova și-a asumat angajamentul de a promova progresul tehnologic și revoluția digitală. De 10 ani, prin intermediul Fundației Orange, dezvoltăm proiecte care asigură sistemul național de învățământ cu acces la infrastructură digitală modernă, expertiză profesională și educație de calitate.

Clasa Viitorului este primul proiect care își propune să modernizeze fundamental sistemul de învățământ, prin intermediul tehnologiilor digitale integrate în procesul de predare-învățare, precum și a noilor spaţii de învățare deschise și inspiraționale. Conceptul funcționează în 11 şcoli din Moldova iar în 2019 alte 20 de instituții de pe întreg teritoriul ţării sunt invitate să se alăture acestei inițiative. Prin acest proiect, ne propunem să ștergem bariera digitală din sistemul educațional, oferind oportunități egale de creștere și dezvoltare școlilor din regiuni.

Cu siguranță, Clasa Viitorului va contribui la educarea unei noi generații de tineri competitivi și profesioniști, cu gândire progresivă, care sunt tot mai solicitați pe piața muncii și care vor asigura o creștere durabilă a economiei țării.”

Proiectul Clasa Viitorului a demarat în 2017 și până în prezent a inclus 11 licee din țară, în care au fost amenajate spații de învățare cu mobilă flexibilă și echipamente digitale moderne, oferind cadrelor didactice din aceste instituții o serie de instruiri în utilizarea eficientă a TIC, pentru implementarea în procesul educațional a metodelor pedagogice interactive și inovative. La fel, în aprilie 2019, a fost creat un Centru Național de Inovații Digitale în Educație în cadrul UPS “Ion Creangă”, pentru formarea inițială și continuă a cadrelor didactice din Republica Moldova în aplicarea metodelor pedagogice moderne și utilizarea tehnologiilor digitale pentru eficientizarea procesului didactic.

Tehnologiile digitale au fost testate timp de 2 ani de studii de către 3400 de elevi și 175 profesori de la cele 11 licee din țară, membre ale proiectului pilot Clasa Viitorului.

Irina Iftodi, profesoară de fizică, liceul teoretic Mihai Eminescu din Leova: ,,Orice școală se confruntă cu lipsa interesului față de disciplinele reale. Înainte aveam copii care absentau de la lecții. Astăzi elevii participă cu plăcere la proiectele practice din Clasa Viitorului și toți vor să pipăie echipamentele. Curricula modernizată pune mare accent pe educația centrată pe elev iar Clasa Viitorului ne vine în ajutor, oferindu-Ie elevilor acces la tehnologii și activități interesante.

Ion Gatman, elev la liceul teoretic din Măgdăcești: ,,Cred că cel mai mult îmi place faptul că Clasa Viitorului este un mediu prietenos de lucru, o sală în care poți și să lucrezi în echipă, și să te relaxezi. Foarte îmbucurător este și faptul că datorită Clasei Viitorului profesorii au învățat să învețe lucruri noi și să privească lumea și metodele de predare cu alți ochi, astfel ca materiile să fie asimilate de noi maximal de bine”.

 Regulamentul concursului

Formularul de aplicare

Mai multe informații despre proiect pot fi găsite:

Testimoniale din partea beneficiarilor Clasei Viitorului:

Подписывайся