Rețeta METRO pentru succesul viitorilor chefi
O adevărată simfonie de arome și culori a avut loc în bucătăria laboratorului gastronomic al Colegiului de Comerț ASEM. În cadrul unui master-class gastronomic, mai mulți profesori din învățământul tehnic din Moldova au învățat cum să îmbine rețetele moderne și ingredientele tradiționale, pentru a obține bucate delicioase. Au experimentat alături de Stanislav Rogolski, iar secretele chef-ului urmează să le împărtășească cu tinerii care se pregătesc să devină bucătari – cei care ne vor surprinde cu delicii culinare, în restaurante și cafenele. Evenimentul face parte dintr-o amplă serie de ateliere ale proiectului „Dezvoltarea culturii gastronomice în Moldova, prin formarea continuă a resurselor umane pentru sectorul HoReCa”, organizat de METRO și susținut de Asociația Obștească „Educație pentru Dezvoltare” (AED), Ministerul Educației și Cercetării (MEC) și Comitetul Sectorial pentru Formare Profesională în Comerț, Hoteluri și Restaurante (CSFPCHR).
Alina Dusciac, Manager Experiență Clienți, METRO Moldova: „Pentru METRO Moldova, susținerea partenerilor din domeniul HoReCa a devenit deja o tradiție. Iată de ce contribuim cu diverse inițiative la crearea platformelor de formare a viitorilor angajați în acest sector. Acesta este cel de-al șaselea master-class organizat pentru profesori, pe durata cărora chefii profesioniști le oferă noi cunoștințe despre arta culinară. Cu siguranță, această expertiză se va regăsi și în activitatea lor didactică din școlile profesionale. Atelierele gastronomice se bucură de o popularitate mare în rândul profesorilor, dar și a bucătarilor, care ne surprind continuu cu noi tehnici din bucătărie. Toate aceste acțiuni, pe termen lung, vor contribui la educarea unor generații de bucătari care ne vor impresiona cu bucate de excepție în restaurantele sau cafenelele din țară.”
Ingrediente METRO pentru bucătăria internațioanală
Invitatul ediției curente, Stanislav Rogolski a adus în lumina reflectoarelor bucătăria internațională. Rețetele prezentate sunt pregătite pe larg în restaurantele din Vest, dar pot fi dezvoltate cu ușurință și în țara noastră. Așa că, de dimineață, bucătarul s-a aprovizionat cu ingredientele necesare – Metro Chef, marca proprie a METRO Moldova – și s-a pus pe treabă. Pentru început, a gătit ravioli cu ricotta și spanac, busuioc și sos din parmezan, după care a continuat cu delicioasele „pappardelle Riviera cu mousse de dorada și creveți Tiger”. A urmat – mozaic din somon, dorada cu broccoli și piure din fenicul. Pe lângă toate ingredientele, a adăugat multă pasiune, dar și un strop de modernism, astfel încât deliciile să fie un adevărat răsfăț pentru papilele gustative ale pofticioșilor.
Stanislav Rogolski , bucătar-șef: „Masster-class-ul mi-a permis să-mi pun în aplicare viziunile proprii, în care fiecare acțiune este unică și desăvârșită. În timpul preparării bucatelor, orice detaliu contează. În special, am acordat atenție sporită pastelor, care necesită maximă implicare la preparare. Sunt bucuros că am avut ocazia să-mi împărtășesc cunoștințele cu profesorii care vor dezvolta la elevii lor noi competențe.”
Mai multe experiențe pentru viitorii bucătari
Cei 18 participanți la master-class au experimentat combinațiile de ingrediente și au făcut notițe pe care le vor împărtăși elevilor din învățământul profesional tehnic.
Coralia Babcenco, Metodist principal DGETS, mun. Chișinău: „Aceste ateliere culinare au un impact valoros pentru viitorii șefi-bucătari. Una din cele mai importante tehnici de pregătire a fost cea a aluatului pentru raviolli cu cerneală de sepie, la finalul căruia am obținut o „realizare culinară de culoare neagră”. Datorită experienței acumulate la diverse master-class-uri, ne putem dezvolta și implementa competențele multilateral și profesional. Asta pentru că se pune fundamentul unor informații importante, cum ar fi meniul gătit împreună cu cei 18 invitați-profesori”.
„Ucenicii” bucătarului Stanislav Rogolski s-au bucurat din plin de toate avantajele pe care a putut să le ofere atelierul culinar: descoperirea unor secrete din bucătăria internațională, interacțiuni frumoase cu alți colegi din domeniu, precum și multiple experiențe practice.
Prin intermediul proiectului „Dezvoltarea culturii gastronomice în Moldova, prin formarea continuă a resurselor umane pentru sectorul HoReCa”, METRO și partenerii săi își propun să dezvolte cultura gastronomică în țara noastră, ca formă de exprimare a diversității culturale locale, mizând pe formarea continuă a resurselor umane din sectorul HoReCa, dar și să motiveze agenții economici din domeniu să investească în formarea echipelor și în cultura responsabilității sociale.
Despre METRO
METRO este unul dintre liderii internaționali în domeniul vânzărilor en-gros, cu un sortiment de produse alimentare și nealimentare, dedicate clienților din industria HoReCa și revânzătorilor. La nivel global, METRO servește peste 17 milioane de clienți, care pot alege din mixul de canale de vanzare (magazin, livrare, comerț online). METRO susține competitivitatea întreprinzătorilor cu soluții digitale și contribuie astfel la diversitatea culturală din comerțul cu amănuntul și sectorul ospitalier. Sustenabilitatea este un pilon al afacerii METRO. Compania METRO fiind appreciată de către Indicele Sustenabilității Dow Jones, FTSE4Good, MSCI, CDP. Compania operează în 30 de țări și angajează peste 95.000 de oameni în întreaga lume. În anul financiar 2020/21, compania METRO a înregistrat un volum al vânzărilor de 24,8 miliarde EUR. În Republica Moldova, compania METRO este prezentă din 2004, având peste 600 de angajați, trei magazine și peste 25000 de articole în fiecare magazin. Pentru mai multe informații, vizitați www.metro.md.