Atelier gastronomic marca METRO, în care tehnicile moderne fac pereche bună cu rețetele tradiționale
Telegram

Au reinterpretat bucătăria moldovenească, utilizând produse locale autohtone și tehnici de gătit moderne. În data de 7 iulie, 16 profesori din 14 școli profesional tehnice în domeniul alimentației publice și gastronomiei, au participat la un masterclass organizat de către compania METRO. Atelierul gastronomic este al 5-lea eveniment dintr-o serie de activități de promovare a culturii gastronomice, destinate cadrelor didactice care vor să-și îmbunătățească tehnicile și să deprindă abilități noi în domeniul în care activează. Practicile noi învățate de la bucătari cu experiență vor fi transmise mai departe elevilor din școlile în care profesorii predau, susține Alina Dusciac, manager experiență clienți METRO.

Pentru acest masterclass, METRO l-a invitat pe bucătarul-șef Andrei Latul, cu experiență în transformarea bucătăriei tradiționale, după cele mai moderne tehnici. Participanții au pregătit patru feluri de bucate, utilizând produse autohtone, de sezon: ardei copți cu brânză și cremă de zucchini; fileu de rață cu piure de măr și țelină; crap cu mujdei și porumb; iar la desert, caise cu smântână și mascarpone.

”Am considerat necesar să împart din experiența mea cu profesorii, dar și cu întreaga societate. Iar profesorii vor transmite mai departe aceste abilități generațiilor care vin. Cel mai mult, profesorii au apreciat tehnicile pe care eu le folosesc în bucătărie, dar și faptul că pun accent pe utilizarea produselor locale, de sezon, în rețetele mele. Bucătăria moldovenească are multe produse și oferă multe oportunități de a transforma gătitul în ceva mai mult”, susține bucătarul-șef Andrei Latul.

Responsabilitatea socială – un ingredient important în bucătăria METRO

Pentru că METRO este un promotor al educației și responsabilității sociale, la atelier au fost invitați să-și antreneze talentele și doi bucătari de la organizația ”Floare de Cireș”.

”Ne implicăm în astfel de activități pentru că ne dorim să ajutăm și să încadrăm în societate persoane cu dizabilități sau din familii social-vulnerabile, care, de obicei, sunt marginalizate”, spune Tatiana Bodeanu de la ”Floare de Cireș”.

Întreprinderea socială are scopul de a contribui la dezvoltarea comunitară şi crea noi oportunităţi de formare socio-profesională şi angajare a persoanelor defavorizate. Pe lângă serviciile de catering, ea oferă și instruire ajutorilor de bucătari și chelnerilor.

Cele învățate vor fi transmise mai departe

Participanții au rămas impresionați de cele învățate și au dat asigurări că vor transmite mai departe cele aflate și elevilor lor.

”Masterclassurile sunt pentru noi o treaptă de creștere, pe care noi mai departe o promovăm elevilor noștri. Multe din tehnicile prezentate astăzi de Andrei sunt noi în domeniul nostru. Interpretările foarte interesante și neobișnuite. Astăzi am văzut o interpretare nouă a bucătăriei moldovenești, cu produse de la Metro Chef, care au fost de cea mai înaltă calitate”, povestește Petru Guțu, de la școala profesională din Cupcini.

”A fost foarte interesant totul. Am învățat combinații care, de obicei, ne gândeam că nu ar fi posibile. Mi-a plăcut foarte mult și gustul, și decorul. Deși cunoaștem multe lucruri, întotdeauna este loc pentru ceva nou”, spune entuziasmată Tatiana Bodeanu.

Atelierul gastronomic s-a desfășurat în cadrul proiectului „Dezvoltarea culturii gastronomice în Moldova prin formarea continuă a resurselor umane pentru sectorul HoReCa” și are drept scop  educarea continuă a specialiștilor în domeniul HoReCa și promovarea culturii gastronomice în Republica Moldova.

Masterclassul a fost organizat de METRO Moldova și susținut de Asociația Obștească „Educație pentru Dezvoltare” (AED), Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC) și Comitetul Sectorial pentru Formare Profesională în Comerț, Hoteluri și Restaurante (CSFPCHR).

METRO este unul dintre liderii internaționali în domeniul vânzărilor en-gros, cu un sortiment de produse alimentare și nealimentare, dedicate clienților din industria HoReCa și revânzătorilor. La nivel global, METRO servește peste 17 milioane de clienți, care pot alege să facă cumpărături în unul dintre magazinele sale de format mare, să comande online și să își colecteze cumpărăturile la magazin sau să le fie livrate. METRO susține competitivitatea întreprinzătorilor cu soluții digitale și contribuie astfel la diversitatea culturală din comerțul cu amănuntul și sectorul ospitalier. Sustenabilitatea este unul dintre principiile companiei METRO, apreciată pe parcursul a mai multor ani în diverse clasamente de sustenabilitate, inclusiv FTSE4Good, MSCI, CDP și Dow Jones Sustainability Index. Compania operează în 30 de țări și angajează peste 95.000 de oameni în întreaga lume. În anul financiar 2020/21 compania METRO a înregistrat un volum al vânzărilor de 24,8 miliarde EUR. În Republica Moldova, compania METRO este prezentă din 2004, având peste 600 de angajați, trei magazine și peste 22000 de articole în fiecare magazin. Pentru mai multe informații, vizitați www.metro.md.

Telegram