Artcor se numără printre puținele centre creative din Rețeaua Huburilor Creative din Europa care și-a menținut activitatea pe parcursul întregului an 2020
Telegram

Asociația Companiilor de Creație din Moldova (COR), care administrează Centrul Creativ Artcor a prezentat rezultatele la final de an și a provocat partenerii strategici la o discuție despre planificarea activităților comune de dezvoltare a sectorului serviciilor creative pentru 2021.

Programe precum Artcor School, GoOnline, Artcor Production, Artcor Entrepreneurship și Community au contribuit la îmbunătățirea abilităților creative a peste 10 mii de tineri din sectoarele creative. Astfel, Artcor se numără printre puținele centre parte a Rețelei Europene a Hub-urilor Creative din Europa care nu și-a sistat activitate, ci a organizat evenimente online pe perioada stării excepționale, dar și offline sau hibrid, punând accent pe sănătatea și siguranța oamenilor.

Olga Radu, Președinta Asociației COR: În pofida pandemiei, Artcor a inovat sectorul creativ prin webinare, hackathoane, concerte virtuale și colaborări și a înregistrat rezultate palpabile pentru peste 10 mii de beneficiari: peste 30 de evenimente de antreprenoriat creativ, 100 de evenimente pentru dezvoltarea comunității și 10 cursuri de autor și 45 de lecții deshise cu un total de 1000 de ore de învățare în domenii precum e-commerce, digital marketing, social media management,  producție de sunet/video, design graphic, animație, storytelling, comics,etc.

Printre partenerii care au stat la baza creării centrului și asigură susținere strategică, financiară și mentorat se numără Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC) și Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK.

Andrei Chistol, secretar de stat, MECC: Ministerul Educației, Culturii și Cercetării susține plenar dezvoltarea sectorului creativ și recunoaște importanța culturală și economică a acestuia, iar activitățile comune cu Asociația COR de definire a sectorului și de susținere a facilităților precum cash-rebate și promovarea Moldovei Creative rămân pe lista de priorități și pentru 2021.

John Riordan, șef adjunct al Misiunii USAID Moldova: USAID Moldova a susținut crearea și consolidarea Asociației Creative COR în 2017, și a centrului Artcor în 2019, iar pentru anul 2021 planificăm lansarea unui proiect ce va marca industria creativă – Centrul de Tehnologii Media – MEDIACOR. Considerăm că profesiile creative sunt și profesiile viitorului, iar investițiile în capitalul uman sunt critice pentru sectoarele economiei Republicii Moldova.   

Adam Amberg, șeful Cooperării Suedeze: Suntem mândri că Suedia a contribuit ca în epicentrul Chișinăului să apară un hub creativ precum este Artcor. Fără îndoială creativitatea este una dintre cele mai importante virtuți și resurse umane și ea aduce schimbare. Republica Moldova are nevoie de capital uman creativ, iar investițiile în crearea rețelelor de profesioniști în domeniul creativ și a programelor de suport sunt și vor fi susținute de Ambasada Suediei la Chișinău. Avem nevoie să vedem mai multe lucrări și proiecte creative, mai ales în timpurile pe care le trăim.

Chris Perkins, director de programe Ambasada Marii Britanii: Artcor a demonstrat  un spirit al comunității creative prin programele GoOnline, Viziere, Artcor Production și ne bucurăm să putem susține una dintre cele mai motivaționale asociații care continuă să crească și contribuie la prosperarea sectoarelor adiacente.

În 2020 Asociația COR a reușit să atragă un număr de parteneri publici, privați printre care: Agenția de Investiții, ODIMM, Fundația Moldcell și donatori precum: OPTIM – Opportunities through technologies and innovation in Moldova Project of the Swiss Agency for Development and Cooperation, Implemented by HELVETAS Swiss Intercooperation AdTrade Project finanțat de Suedia și implemetat de UNDP Moldova, European Union Confidence Building Measures Programme, implementat de UNDP.

Asociația Companiilor de Creație COR și Cetrul Creativ Artcor au mandatul de a dezvolta sectorul creativ din Moldova, care astazi este reprezentat de 2,800 companii mici si mijlocii si angajează peste 13,000 de freelanceri, in special tineri. In 2018, industriile creative din Moldova au generat vânzări in valoare peste 200 milioane USD, in timp ce exportul de servicii creative a trecut cifra de 60 milioane USD.

Telegram