04 сентября 2016

APEL: Strategii de organizare a unei campanii

APEL DE PARTICIPARE
”Strategii de organizare a unei campanii” cu Tudor Brădățan (de-clic.ro)
15 septembrie 2016, ora 09:30 – 13:00
Zpaţiu (Casa Zemstvei Guberniale, str. Al. Şciusev 103, Chişinău)

data limită pentru depunerea candidaturii: 10 septembrie 2016

Asociația Oberliht vă invită să participați la atelierul ”Strategii de organizare a unei campanii”, care va avea loc pe data de 15 septembrie, 2016, între 09:30 şi 13:00, la Zpaţiu (Casa Zemstvei Guberniale, str. Al. Șciusev 103, Chișinău).

strategii-de-organizare

Campaniile reprezintă o modalitate eficientă prin care actorii societății civile (activiști, ong-uri, think tank-uri, inițiative civice și cetățeni implicați) pot participa la procesul de adoptare a deciziilor, pot influența politici publice și pot promova anumite cauze sociale.

Campaniile permit creșterea vizibilității cauzelor, sensibilizarea opiniei publice, mobilizarea eforturilor diverșilor actori relevanți (autorități, mass-media, alte inițiative civice). Totodată campaniile oferă platforme și posibilități de acțiune comună pentru diverși actori.
Realizarea cu succes a unei campanii presupune utilizarea eficientă a unor instrumente off-line și on-line, lucrul cu multiple audiențe, elaborarea unor strategii și scenarii de campanie pe termen scurt și lung etc.

Tudor Brădățan a avut o implicare foarte activă în campania Salvați Roșia Montană! dar și pe platforma de campanii on-line de-clic.ro (o platformă ce adună peste 100 mii de utilizatori).
Atelierul de campaigning își propune să sintetizeze această bogată experiență într-un model de campanie on-line și off-line centrat pe o temă din Chișinău.

În cele 3 ore ale atelierului participanții vor învăța sa utilizeze instrumente on-line (petiții, site-uri de campanii, rețele sociale) dar și off-line (întîlniri, marșuri, evenimente culturale) pentru a crea vizibilitate pentru o cauză și pentru a mobiliza susținere. De asemenea, participanții vor elabora o campanie socială prototip pe o temă aleasă de ei.

Structura atelierului:

09:30 – înregistrarea participanților
09.45 – 10.15 Prezentarea experienției de-clic.ro
10:15 – 11:00 Prezentarea unor studii de caz de participantii locali
11:00 – 11:15 Coffee break
11:15 – 12:45 Elaborarea unei campanii pentru unul din studiile de caz prezentate de participanții locali
12:45 – 13:00 Prezentarea finală

http://www.de-clic.ro este prima platformă de petiții, apeluri la acțiune și activism online creată exclusiv pentru România, care susține utilizarea eficientă a instrumentelor de presiune online pentru ca vocea celor mulți să conteze acolo unde lobby-ul partidelor sau al corporațiilor se face cel mai intens resimțit și aduce prejudicii democrației. În prezent, platforma găzduiește petiții lansate de echipa de-clic.ro în parteneriat cu experți și ONG-uri specializate.

Doritorii de a lua parte la programul atelierului sînt rugați să expedieze un mesaj de intenție în care va descrie o idee de campanie pe care intenționează ulterior să o desfășoare și un CV, la adresa: [email protected], pînă la data de 10 septembrie 2016.

Participarea este gratuită.

Acest atelier este organizat ca și parte a programului Zilelor Spațiului Public, ediția a 2-a, care se va desfășura în perioada 13-17 septembrie 2016. Vă invităm să vă alăturați și celorlalte activități. Programul ZSP îl găsiți aici.

Подписывайся