Game Factory a adunat entuziaștii în domeniul game developingului la discuții și ateliere
Telegram

În weekendul anterior, 21 și 22 noiembrie, a avut loc prima prima conferință națională necomercială în Republica Moldova Game Factory, unde nenumărați specialiști și entuziaști în gaming și game development s-au adunat să povestească oaspeților evenimentului despre experiențele sale în domeniu, despre diversele platforme și hinturi de a construi un joc bun.

Conferința a fost vizitată în primele câteva ore de aproximativ 500 de persoane interesate în domeniu, printre ele numărându-se specialiști în IT, tineri entuziaști, studenți, dar și oameni ce au deja ani de experiență în domeniu.

Conferința internațională a adunat reprezentanți ai unor asemenea companii, precum Ubisoft, cei care au creeat jocuri, precum Assasin’s Creed, sau GameLoft. De asemenea, au participat și creatorii locali de jocuri, precum reprezentanți Spooky House Studios, dar și entuziaști în domeniu.

 

game-factory-1

Astfel, în urma celor câteva zeci de prezentări, oaspeții evenimentului au putut să-și facă o idee despre industria jocurilor video, promovarea acestora, care trăsături și reguli trebuiesc respectate în timpul creării acestora. Iată câteva cele mai remarcabile idei captate din prezentările speakerilor primei zile de Game Factory:

Creează un joc în două zile

Deși prezentarea lui Ivan Zarea, CTO la Blogant și lector universitar, s-a transformat într-un ghid interactiv despre cum să creezi propriul joc în 16 minute, aceasta a început de la chestii simple, dar importante. „Atunci când creezi un joc, întâlnești numeroase probleme – tech stack-ul este diferit, ideile mele sunt mari și dificile de a le implementa și, în același timp, nu am timp suficient ca să lucrez la ele, atunci când mai am și o altă varietate de chestii de îndeplinit”, povestea Ivan.

Iată de ce, el îndeamnă ca viitorii creatori de jocuri să se focuseze pe câteva elemente simple, cum ar fi să rămâi pe poziții și să folosești stack-ul pe care-l cunoști, să reduci ideea până la esența jocului și, pas cu pas, să construiești jocul în două zile.

După ce Ivan Zarea a demonstrat tuturor oaspeților evenimentului cum poate fi făcut un joc foarte simplu în 16 minute, au fost elaborate și câteva concluzii despre procesul dat:
– Dacă faci jocul în alt limbaj de programare decât cel cunoscut ție, inspiră-te din alte serii de cod;
Have fun pentru că o faci pentru asta în primul rând;
– Găsește competiții de jocuri la care ai putea participa împreună cu echipa ta.

 

game-factory-2

Game dev adventures for dummies

În urma acestei prezentări, executate de către Vlad Drahnea, Endava, oaspeții evenimentului au ajuns la concluzia că foarte multe depind de echipa în care lucrează un entuziast în jocuri. Astfel, reușita trebuie să vină în urma unei alegeri corecte a ideii, definirea game developingului ca hobby sau ca munca propriu-zisă, definirea prototipului, planificarea vânzărilor, iar dacă nu deții competențele necesare, caută oamenii care pot să-și împărtășească abilitățile și timpul cu tine.

Cum să-ți promovezi jocul la nivel mondial

Adrian Cociu, CEO la Oriplay, a lansat de la început de an mai multe jocuri mobile și a hotărât să împărtășească experiența sa în ceea ce privește promovarea acestora. „Atunci când am lansat Lamphead, disponibil deocamdată pe Windows Phone și Android, jocul a fost downloadat și instalat pe dispozitivele necesare de peste 200 de mii de ori. Iată de ce, atât promovarea organică, cât și cea non-organică, este importantă de executat din primele zile ale distribuirii jocului în online”, spune Adrian.

Astfel, iată care sunt pașii asupra cărora trebuie de atras atenția, atunci când purcezi la promovarea jocurilor:
– Utilizează publicitatea în alte jocuri;
– Atrage publicul în așa un mod, încât el să continuie să vorbească și, astfel, automat să promoveze jocul;
– Atunci când încarci jocul într-un store, el timp de 30 de zile va fi plasat în categoria NEW, iată de ce promovarea trebuie să fie imediată, astfel încât după expirarea lunii, când va trece într-o altă categorie, să se afle pe primele poziții;
– Trebuie de lucrat enorm la calitatea jocului, ca aceasta să-l capteze pe utilizator;
– Trebuie de analizat cum se comportă utilizatorul în joc și ce acțiuni trebuie de executat ca să-l aduci înapoi;
– Dacă lansezi mai multe proiecte simultan, fiecare joc trebuie să fie promovat după o formulă individuală;
– Bineînțeles, update-ul la joc trebuie să fie făcut cel puțin o dată la trei săptămâni.

 

game-factory

Ingame Atmosphere

Alexandr Tsvetcov a vorbit despre atmosfera în jocuri, elementul care-l face pe utilizator să stea în joc fără ca să întreprindă vreo acțiune anumită, ci doar pentru că așa își dorește din cauza anotimpului, vizualului sau sunetului de pe fon. Elementele atmosferei din joc sunt stilul vizual, care bate la ochi, artisticul și detaliile, luminozitatea, sunetele de fon sau muzica, istoria și anotimpul. „Atmosfera în joc depinde de lucrul în echipă, dar și de ceea ce ai tu în interior. Eu, personal, pun mai mult accent pe sunetele și muzica din background”, spune Alexandr.

 

game-factory-3

Cele două zile de conferință s-au încheiat cu sesiuni informative și workshopuri, dedicate specialiștilor și entuziaștilor în domeniul jocurilor. Dacă dorești să mergi la mai multe evenimente de acest tip, urmărește pagina Generator Hub pentru a-ți îmbogăți orarul.

Autor și poze: Ilona Spesivțev

Telegram