Cireșel – brandul care pune accent pe sustenabilitate
Telegram

 Cireșel – brandul care pune accent pe sustenabilitate

Cireșel este un brand de haine pentru copii, care a pornit ca un brand startup cu susținerea fashion hub-ului ZIPhouse, iar în scurt timp a devenit unul dintre cele mai îndrăgite branduri de țară. Natalia Știrbul, fondatoarea brandului Cireșel, este pasionată de designul vestimentar încă de pe vremea când era copilă. În prezent, brandul Cireșel pune accent stofele ecologice și creează produse sustenabile, menite de a fi transmise din generație în generație.

Istoria de succes a Nataliei Știrbul începe din copilărie. Când era mică, îi plăcea foarte mult să deseneze și să creeze hăinuțe pentru păpușile sale. Urmărea filmulețe despre casele de modă celebre, precum Chanel sau Dior, ca să vadă vadă cum decurge procesul de creație, și să prindă cât mai multe cunoștințe despre această meserie. Părinții i-au observat pasiunile și au dat-o la școala de desen din Chișinău, unde Natalia și-a perfecționat cunoștințele și deprinderile. Apoi a urmat Colegiul de Arte Plastice „Alexandru Plămădeală”, pe care l-a absolvit cu brio. Natalia Știrbul și-a continuat studiile cu multă dăruire și perseverență la facultatea de Arte Decorative, din cadrul AMTAP, la specialitatea designer vestimentar.

„Mereu mi-a plăcut să mă documentez și să analizez detaliile vestimentare și accesoriile, istoria costumului în diverse perioade, să cercetez vestimentația de epocă și, inclusiv, și portul nostru popular.”, spune Natalia.

Brandul Cireșel este un brand de tip startup, și a fost lansat în perioada în care Natalia era în concediul de maternitate cu primul copil. Prima ieșire a Nataliei cu propriile creații a fost la un concurs local al tinerilor designeri. Acesta, crede Natalia, a fost primul pas către o carieră de success în design vestimentar.

„A fost o perioadă plină de emoții frumoase și dăruire. Foarte mult îmi doream să-mi expun ideile și emoțiile în acea colecție, pe care am copt-o de mai multă vreme. Colecția a fost numită „Fir”, fiind inspirată din cartea „Amintiri din copilărie” de Ion Creangă.Cea mai puternică sursă de inspirație pentru mine este natura, poveștile, folclorul și nu în ultimul rând – familia mea. Ei mă inspiră și îmi dau putere.”, a declarat Natalia.

Cireșel este un brand modern, care promovează sustenabilitatea ecologică. Brandul pune accent pe broderia manuală, înfăptuită cu multă răbdare și mult suflet. Pentru lucru sunt alese stofele fine, naturale, cu o gamă cromatică ajustată perfect și o croială care nu incomodează mișcarea – hăinuțe lejere și ușoare, care au menirea de a fi transmise din generație în generație.

Brandul Cireșel este membru al Centrului de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii ZIPhouse, o platformă inovativă, susținută de USAID, Suedia și Marea Britanie, ce oferă oportunități de dezvoltare, învățare, co-working și networking pentru tinerii specialiști din domeniul industriei vestimentare.

Datorită susținerii primite din partea USAID, Suediei și Marii Britanii, brandul Cireșel a reușit să dezvolte o parte din noul atelier, aflat chiar în centrul orașului Chișinău. Suportul primit în cadrul proiectului a permis dezvoltarea paginii web ciresel.com, pentru facilitarea comerțului online.

Natalia Știrbul privește cu încredere în viitor, iar brandul Cireșel este dovada că industria vestimentară din Moldova are un mare potențial de dezvoltare acasă, cu un impact benefic asupra comunității din țară.

Campania #ePosibilAcasă are drept scop promovarea antreprenorilor și producătorilor din sectoarele cheie ale industriei, cei care reușesc să ne dovedească că, o afacere de success sau o activitate economică sustenabilă, cu salarii decente, este posibilă și acasă.

Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie, susține dezvoltarea industriei ușoare din Republica Moldova, un sector strategic, ce asigură locuri de muncă 24.000 de femei. USAID, Suedia și Marea Britanie au susținut peste 400 de fabrici de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. Drept rezultat acestea au reușit să-și crească productivitatea și să poată oferi salarii și condiții de muncă decente.

Telegram