Foto: Creațiile artiștilor locali au fost licitate la „Balul Brazilor”
Telegram

Licitația cu strigare „Balul Brazilor” a avut loc în acest weekend la hotelul Radisson Blu, încheind cea de-a șasea ediție a Expoziției Brazilor de Crăciun, începută la 24 noiembrie.

Evenimentul este organizat de către organizația KLumea, în frunte cu Nata Albot și Viorica Nagacevschi, cu scopul de a promova arta tinerilor artiști din Moldova, dar și pentru a susține o cauză nobilă — susținerea persoanelor neajutorate.

 

Organizatorii au primit peste 60 de cereri de participare, dintre care 48 de artiști au fost selectați pentru a participa în concurs. La licitație au fost prezentați 10 brazi creați de tineri artiști autohtoni, dar și trei lucrări din partea organizațiilor sociale ce sunt susținute de acest proiect – „Dobroe Serdzte”, „Învingem fibroza chistică” și „Puzzle Kids”.

 

Restaurantul hotelului a găzduit oaspeții evenimentului într-o atmosferă călduroasă, oferindu-i ocazia să savureze un pahar de vin moldovenesc de la Vinăria Asconi, să guste din bucate, să admire și să achiziționeze brazii creativi. Seara a fost deschisă de către elevii de la Liceul Teoretic „Principesa Natalia Dadiani”, care au emoționat publicul, interpretând un colind de Crăciun.

 

Licitația a fost prezentată și animată de către Nata Albot și Emilian Crețu, deghizat sub chipul scenic doamna Dora, având o misiune importantă în acea seară – să ridice dispoziția oaspeților, să le vorbească despre importanța contribuției pe care o poate oferi fiecare dintre ei organizațiilor sociale și pacienților care au într-adevăr nevoie de asta.

 

Jumătate din prețul la care a fost vândut bradul merge spre proiectul „Arterapia”, inițiat de KLumea, care este orientat spre decorarea pereților din spitale și școli pentru copii, iar cea de-a două jumătate va merge spre autorul bradului. Banii obținuți din vânzarea brazilor prezentate de cele trei organizații menționate anterior merg în fondul fiecăreia dintre acestea.

 

Invitații serii s-au luptat pentru a achiziționa brazii preferați, cel mai scump brad fiind „Moștenirea”, creat de Valentin Bostan, ce a fost cumpărat de gazda evenimentului, Radisson Blu Hotel, la prețul de 750 dolari. Un alt brăduț ce a rămas gazdei este „Ritmul Zăpezii” de Oleg Grecu, care a costat 300 de dolari.

 

Spre sfârșitul evenimentului, dintre cei 10 brazi prezentați au fost selectați învingătorii, locurile I, II și II, precum și alesul publicului:

Locul I – Bradul „Moștenirea”, de Valentin Bostan

 

Locul II – Bradul „Sky Blue Stories”, de Ecaterina Savițchi

 

Locul III – Bradul „Moldova”, de Vasile Donciu și „Bate vîntul pe-nserat și-mi aduce dor de sat”, de Cristina Zolotaia

 

 

Alesul Publicului –  Bradul „Arta Creionului”, de Nelly Tașca

 

La licitația Bazilor de Crăciun s-a colectat o sumă de 96 de mii de lei, datorită oaspeților care nu au rămas indiferenți și au dorit să doneze pentru a susține creația și talentul tinerilor artiști autohtoni, dar și a susține proiectul „Arterapia” și cele trei organizații participante în cadrul „Balului Brazilor” – un eveniment unde se promovează lucrurile frumoase și bunătatea.

Iată mai multe poze de la eveniment:

Telegram