Mamaliga Warriors: Mongol Rally 2014
AVENTURA
În zilele noastre, pentru majoritatea, lumea înseamnă o hartă dintr-o carte de geografie, un corp geometric, o minge cu fusuri orare, care poate fi explorată din câteva click-uri în timp ce mănânci un sandwich în pauza de masă. Călătoria în jurul lumii nu mai aparține fantasticului; în câteva ore poți ajunge din Islanda în Noua Zeelandă și din Japonia în Argentina, unica aventură fiind norii moi pe care aluneci. Cu câteva secole în urmă a fi un simplu poştaș pe diligență era o nebunie. Dar ce-ai zice de-o caravană pe Drumul Mătăsii?
Mongol Rally a fost înființat în 2004 de către un grup de prieteni pentru care călătoria și aventura făceau parte din rutina zilnică, numindu-se The Adventurists. Lucrurile devenind din ce în ce mai simple și accesibile pentru ei, urci un munte, cobori un râu, intri și ieși dintr-o peșteră, s-au gândit să facă ceva mult mai incitant și mai extraordinar. Așa a apărut Mongol Rally.Regulile sunt simple: conduci din Londra până în Ulaanbaatar, unica restricție fiind capacitatea motorului, care nu trebuie să depășească 1000 cm3. Cum și pe unde va ajunge acolo își alege fiecare echipă. Ai la dispoziție 6 săptămâni pentru a ajunge la destinație. În 2004 au participat 6 echipaje, iar în 2013 — 297. Motto-ul aventurii este: „If nothing goes wrong, everything has gone wrong!”
Oare poţi descrie adâncimea mării, imensitatea munţilor, respiraţia deşertului sau îmbrăţişarea gheţii? La întrebarea asta o să încercăm să vă răspundem. Pentru asta se iau 4 prieteni cu accent Pruto-Nistrean, li se dă voie să facă orice (cu condiţia să-şi depăşească limitele) şi se lasă în cădere liberă din Marea Britanie în Mongolia cu acceleraţia decăderii libere neglijabilă (să fim serioşi, cine nu are defecte?). În opinci, cămaşă, iţari şi chimir, căciulă sau pălărie, suman şi cojoc, cu butelcuţa cu lichid traducător de limbi şi făcător de prieteni, cu vântul bătând din şi spre cele patru parţi, vom împrăştia şi culege zâmbete, vom face trafic de bună dispoziţie şi vom ridica secretul mămăligii cu brânză către alte dimensiuni planetare sau şi mai departe (dacă mai prindem bilete intergalactice). Homo sapiens sapiens a coborât din copac să exploreze lumea, românul, după unele surse neoficiale, ar fi ieşit din beci. Nu vrem să desfiinţăm prejudecăţi sau să impunem reguli noi, vom face o excepţie (a se citi minciună) şi vom spune că am ieşit de la serviciu să cucerim Supernova.
Drumul
Ideea aventurii s-a născut din simplul motiv de globalizare sau uniformizare mapamondială. Am căutat să vedem ce nu are Mongolia şi ce putem lua de la ea. Au de toate! Am căutat în istorie, am citit manuscrise de la descălecarea Mongoliei până la declinul Imperiului Mongol şi ceea ce am descoperit ne-a derutat complet. Cică, în antichitate exista un cult al pastei galbene în întreaga Mongolie, India, China si Japonia. Temple şi case de rugăciuni erau pretutindeni, era cel mai răspândit cult din vremea aceea pe timpul căruia a dominat pacea şi înţelegerea între popoare. Cultul a fost adus de către un savant mongolez, care pe-atunci ar fi rătăcit prin apele Mării Negre în căutarea echilibrului dintre trup şi suflet, ghidat de legendele sursei fericirii dacilor.Şi-a atins visul îndată ce a coborât pe mal în dreptul cetăţii Vama Veche, unde, câţiva localnici complet goi și fericiţi, îşi preparau pasta sub cerul înstelat. După câţiva ani, în care a învăţat totul despre necunoscuta pastă şi efectele ei benefice colindând întreg arealul fericirii, de la Timişoara la Tighina,de la Cernăuţi la Călăraşi şi de la Baia Mare la Cetatea Albă, Ion Botezatul (acesta fiind numele lui nou de botez) s-a întors spre locurile natale, unde a construit primul templu „Ариун сүм шар Зуурмагийг” care există şi în zilele noastre. Din păcate, este în paragină şi nu se mai roagă nimeni în el, iar altarul în formă de ceaun, care altădată strângea zeci de mii de suflete, este gol şi pustiit. Astfel, scopul aventurii este renaşterea speranţei, redescoperirea zorilor fericirii pierdute, refacerea Drumului Mămăligii!
Drumul Mămăligii va fi unul de excepție. Vom începe din Londra, vom străbate bătrânul continent până la Istanbul, căutând în el urmele Constantinopolului, cu stații în multe locuri marcate și nemarcate, ca localitatea Durbuy, Belgia — cel mai mic oraș din lume — Ohrid, Macedonia unde vom vorbi armînește. Vom străbate toată Turcia, țările Caucazului de sud și Iranul, teleportându-ne pe rând între fostele imperii. Vom ajunge la marginea Gropii Iadului din Turkmenistan și, scăpând cu viață, ne vom avânta spre celelalte “-stan”-uri. Vom întinde cortul la marginea celui mai mare rezervor de apă plată din lume — Lacul Baikal, apoi, ghicind un nou început, cu cât ne vom apropia de final, vom intra triumfător în Ulaanbaatar unde, bineînțeles, vom împărți mămăligă cu toată lumea!
Echipajul Marţian
Patru. Cifra perfectă! Se împarte fără rest la patru! „Trei din patru membri ai echipei sunt extraordinar de unici”, spune modest fiecare al patrulea membru. În realitate, dacă ne-am apuca să-l descoasem pe fiecare, am face gheme de diferite culori și forme — pătrat, triunghi, oval, trapez — în dependență de vise și realități. Firul care ne leagă este cel al aventurii. La drum!
Radu (Cheia Sol)
Câteodată, nici nu-ți dai seama, când, crezând că ești coerent și aproape de punctul tangențial perfect, observi, cu naivitate matură, sedimentarea extrapolată și asincronă a ideilor. Straniu!
Oleg (Şoferul Navigatorului)
“Nu așa! Dă să-ți arăt eu”. Rezolvarea pare imposibilă din punctul de vedere al altor păreri. Nu reușesc numai necredincioșii, preacredincioșii mei!
Misha (Navigatorul)
“Omul e breloc la barbă!”. Ar fi practic imposibilă separarea celor două entități, cum nu poate trăi trupul fără suflet. Oare barba după moarte unde pleacă?
Igor (Imortalizatorul)
“Încercăm până iese bine, și după asta mai încercăm o dată”. E greu să fii perfect în dinamica continuă a lanțului trofic. Rezistă doar cel cu botniță la modestie.
Căluţu
Ce fel de gospodărie fără cal? Ca să umplem golurile imaginare și să evaporăm miturile despre căratul bagajelor, am ales un armăsar de 1000 cm3 (limita maximă), care ne va zbura atât de aproape de pământ, încât să avem impresia că-l atingem. Niște Feți Frumoși călare pe zmeu, asta suntem! Îi plac provocările, dar are limite, îl are pe vino-ncoace, dar e modest, citește mult (în general indicatoare), dar nu poartă ochelari, face sport, dar nu pierde momentul să ia o „Bucuria”, să-și toarne în pahar o cantitate legală de licoare din polobocul de pe spate, să privească cerul și să mediteze — „La steaua care-a răsărit /E-o cale-atât de lungă”, vorba poetului. Îi zice Căluţu, poreclit de păgâni Suzuki Wagon R. Cu toate cele N motoare, cu viteza topirii ghețarilor, înainte!
Caritate
Nici un zâmbet nu trebuie să se risipească singur, ci trebuie să stârnească altele, ca un lanț infinit ce se pierde undeva în viitor. Fiecare dintre noi poate (trebuie) să fie o părticică dintr-un viitor mai bun, lăsând prezentul trecutului. Astfel, și scopul Mongol Rally este să salveze zâmbetele viitoare prin aventură și excursii în necunoscut. Cool Earth este caritatea oficială a Mongol Rally, care își propune să salveze pădurile tropicale. Caritatea propusă de echipa MamaligaWarriors este una mai apropiată sufletului românesc și mai balsamică. Ne propunem să ajutăm 2 familii nevoiașe cu mulți copii: una din Republica Moldova (familia Tertiuc) și alta din România (familia Chis). Așa cum fiecare echipa trebuie sa doneze minim 1200€ (din care cel puțin 600€ trebuie să fie donate evenimentului caritabil oficial Cool Earth), primii 600€ donați vor merge către Cool Earth, restul de bani adunați vor fi împărțiți în mod egal între Familia Chis și Familia Tertiuc. Bineînțeles, puteți dona nu numai bani, acești copii având nevoie și de jucării, haine, cărți etc. Scrieți-ne un mesaj despre intenție și vă vom spune cum și unde puteți trimite donația. Așa să ne ajute Dumnezeu!
Detalii