Republica Moldova susține Campania #TravelTomorrow. Patru restaurante din țară participă la concursul „Tourism & Gastronomy”
Telegram

Patru rețete tradiționale, preparate de bucătari care activează în sectorul HoReCa, participă la concursul „Tourism & Gastronomy” al Organizației Mondiale a Turismului.  Inițiativa face parte din campania globală #TravelTomorrow, pe care OMT a lansat-o cu scopul de a reanima turismul post-pandemie.

Scopul concursului „Tourism & Gastronomy” este ca fiecare țară să prezinte, prin intermediul bucătăriei tradiționale, moștenirea sa culinară transmisă prin generații. Potrivit Organizației Mondiale a Turismului, acum avem oportunitatea unică de a călători, dincolo de granițe, prin intermediul gastronomiei. În timp ce milioane de oameni stau acasă, putem contribui la apropierea lor de destinația de vis prin savori locale.

Republica Moldova se numără printre cele peste 100 de state care au răspuns apelului global de a participa la redresarea sectorului turismului după COVID-19. În Moldova, campania este susținută de Agenția de Investiții în parteneriat cu Asociația Națională a Restaurantelor și a Localurilor de Agrement.

Rodica Verbeniuc, director general, Agenția de Investiții:

   „În această perioadă, sectorul turistic a avut cel mai mult de suferit și este foarte important să ne unim eforturile și să contribuim la redresarea situației, identificând soluții pentru a merge mai departe. De aceea, Agenția de Investiții se alătură inițiativei globale lansate de OMT, #TravelTommorrow, sub umbrela căreia se organizează mai multe proiecte și concursuri pe care le susținem, inclusiv acest concurs gastronomic. Republica Moldova a fost singura țară dintre membrii Organizației Mondiale a Turismului care a făcut parteneriat cu mediul asociativ pentru a participa la inițiativa globală. Rețetele prezentate de restaurantele noastre subliniază specificul gastronomiei moldovenești, atât de speciale și diferite, dar îndrăgite de turiștii străini. Le urăm mult succes participanților și vom continua să le oferim susținerea noastră.

Din Republica Moldova, la concurs participă patru restaurante. Este vorba despre Vinăria Poiana, Castel MIMI, restaurantul „Mezzo” și restaurantul „Parol”.

Dmitrii Petrenco, bucătar-șef, Vinăria Poiana:

Filozofia noastră este de a valorifica resursele naturale unice din zona codrilor, iar scopul este să reinventăm bucătăria tradițională și să o facem cunoscută în toată lumea, prin rețetele noastre istorice. La acest concurs particip cu o rețetă de autor, inspirată de o fântână veche din lemn, de pe timpul celui de-al Doilea Război Mondial, care se află la mică distanță de localul nostru. Am revenit acasă din Franța pentru a depune efort la dezvoltarea gastronomică a țării, dar și pentru a fi mai aproape de istorie, tradiție, cultură și neam.”

Violina Olaru, manager Marketing, Castel MIMI:

„Specificul localului nostru este adaptarea bucătăriei tradiționale. Am ales să gătim desertul tradițional din nordul Moldovei – babă neagră, pentru că este foarte popular printre oaspeții noștri, este un fel de mâncare care reflectă evoluția poporului nostru, istoria acestuia, care este transmisă prin limbajul gastronomic. Nu am schimbat deloc rețeta, modernizarea desertului am efectuat-o prin adăugarea sosurilor originale.”

Pentru a promova imaginea Republicii Moldova ca destinație ospitalieră, unii bucătari au ales să urmeze în totalitate rețetele strămoșești, iar alții participanți la concurs au combinat elementele tradiționale de preparare cu cele moderne.

Roman Batin, bucătar-șef, restaurantul „Mezzo”:

Chiar dacă localul nostru are un specific italian, jumătate din meniu reprezintă bucate tradiționale. Am optat pentru o rețetă veche, pe care o gătea bunica mea. Acest fel de mâncare necesită mult timp și se gătește exclusiv în cuptorul încălzit cu lemne. Este o rețetă istorică, care îmbină arta culinară, măiestria preparării și combinarea perfectă a produsele autohtone, pentru a obține un gust unic. Cu siguranță va deveni o descoperire extraordinară pentru vizitatori.”

Elena Corcimari, cofondator, restaurantul „Parol”:

Poziționarea localului în centrul istoric al Chișinăului, într-un edificiu care are o importanță deosebită, dar și combinarea rețetelor tradiționale cu accente moderne, face ca localul nostru să fie o atracție gastronomică pentru vizitatori. La acest concurs am vrut să demonstrăm că o rețetă italiană poate fi modificată în totalitate, utilizând doar produse autohtone de sezon. Țara noastră este una agricolă și putem utiliza din belșug produse bio, crescute cu grijă și care conferă bucatelor un gust specific și foarte aromat. Tehnica de preparare este diferită și poate fi întâlnită în zona de sud a țării.”

Campania #TravelTomorrow, inițiată de Organizația Mondială a Turismului, implică un număr mare de țări și destinații din întreaga lume, având drept drept scop solidarizarea populației și implicarea oamenilor în inițiative și idei inovative, pentru a susține turismul la nivel global. Sub umbrela #TravelTomorrow, OMT organizează un șir de acțiuni și concursuri, printre care „Healing Solutions Tourism Challenge” și „Tourism & Gastronomy”, cu scopul de a reanima industria turismului. Principalele valori ale campaniei rămân descoperirea și respectarea diferitelor culturi și contribuirea la dezvoltarea durabilă. Printre aceste valori, gastronomia prezintă caracterul autentic al culturii, patrimoniului, tradiției, dar și transmite un profund sentiment de comunitate.

Telegram