În 2017 Chișinău va găzdui Festivalul European „Turism şi Strategie”
Telegram

Orașele Chișinău și Rueil Malmaison din Franța, reprezentate de primarii celor două localități, Dorin Chirtoacă și Patrick Ollier, au semnat duminică, 28 august, un acord de parteneriat. Actul a fost semnat în vederea organizării la Chișinău a Festivalului European „Turism și Strategie”, în anul 2017.

Textul Acordului prevede că orașul Chișinău va găzdui, în perioada 31 mai – 3 iunie 2017, Festivalul european de Turism şi Strategie, aflat la cea de-a treia ediție. Evenimentul turistic de talie europeană va avea lor în premieră în țara noastră, iar semnarea acordului va permite să fie demarate pregătirile pentru organizarea festivalului.

Dorin Chirtoacă, primarul orașului Chișinău: „Este o onoare pentru Chișinău să găzduiască acest Festival de Turism, un eveniment de importanță europeană. Ținând cont de faptul că știm la ce etapă de dezvoltare ne aflăm, ce reprezentăm și că mai avem nevoie de foarte mult timp pentru a intra în competiția turistică mondială, ne bucură extrem de mult faptul că un festival european se va desfășura în inima Moldovei. Suntem recunoscători pentru că ați depus eforturi ca o astfel de competiție turistică să aibă loc la Chișinău.”

Delegația oficială din Franța, condusă de primarul orașului Rueil Malmaison, Patrick Ollier, fost Ministru al Franței, Președinte al Metropolitanei Marele Paris, s-a aflat la Chișinău la invitația Asociației Naționale pentru Turism Receptor (ANTRIM).

Patrick Ollier, primarul orașului Rueil Malmaison: „Vizita noastră la Chișinău se încadrează în conceptul organizării Festivalului de strategii turistice, dar este și un semnal puternic al susținerii pe care îl oferim noi pentru Moldova în drumul său spre apropierea de Europa. La edițiile anterioare am fost plăcut surprinși de delegația Republicii Moldova, care a reprezentat țara voastră la cel mai înalt nivel. De aceea ni s-a părut interesantă ideea de a veni aici, la Chișinău, ca să desfășurăm o astfel de competiție turistică, într-o țară care nu este parte a Uniunii Europene. Acest lucru este un semnal bun pentru RM. Am analizat cele mai bune locuri pentru organizarea Festivalului și considerăm că Parcul Catedralei este perfect pentru o asemenea sărbătoare.”

Vizita delegației oficiale din Franța a fost posibilă datorită eforturilor depuse de Asociația Națională pentru Turism Receptor (ANTRIM), cu suportul strategic al Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova. La primele două ediții ale Festivalului, organizate în Rueil Malmaison (Franța) și Dubrovnik (Croația), ANTRIM a reprezentat Moldova la cel mai înalt nivel și a adus acasă câteva trofee ale Turismului European.

Natalia Țurcanu, director executiv, ANTRIM: „Orice inițiativă de promovare a Moldovei ca destinație turistică este un pas important în realizarea misiunii ANTRIM. Organizarea acestui festival de către asociația noastră se aliniază la direcțiile strategice de promovare a țării, va contribui la dezvoltarea de noi parteneriate cu reprezentanții industriei turistice din orașele europene și la sensibilizarea publicului despre Moldova ca destinație turistică accesibilă pentru europeni.”

Diana Lazăr, vicedirector al Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova: „Industria turismului are un potențial de creștere neexploatat și putem fi competitivi pe piața internațională a turismului, de aceea proiectul USAID de competitivitate susține eforturile de dezvoltare a acestei industrii. Prin Festivalul Turism și Strategie oferta turistică a țării va fi comunicată unei rețele europene turistice, alături de alte destinații de top, sporind atractivitatea produselor turistice naționale. Moldova este interesantă prin tradițiile vinicole legendare, experiențele gastronomice unice și prin patrimoniul cultural divers, toate îndemnând turiștii să re-descopere adevăratele valori ale vieții.”

 

Despre Festivalul European „Turism şi Strategie”

Conceptul festivalului constă în prezentarea strategiilor de promovare a turismului, în cadrul unei competiții între orașele europene participante, cu scopul de a intensifica comunicarea și schimbul de experiență dintre diferite orașe, organizarea unui forum de discuții cu speakeri locali și internaționali, experți în turism, precum și o sărbătoare a turismului în aer liber, unde fiecare țară își poate prezenta oferta turistică. Timp de 3 zile, cât va dura festivalul, Chișinăul va deveni capitala turismului european.

Evenimentul va fi organizat în perioada 31 mai – 3 iunie 2017, de către ANTRIM, cu suportul partenerului său strategic, Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova, în parteneriat cu Primăria Municipiului Chișinău, Ministerul Culturii, Agenția Turismului a Republicii Moldova și cu susținerea tur-operatorilor din Moldova.

Despre ANTRIM

ANTRIM contribuie prin activitățile pe care le desfășoară la consolidarea relațiilor din mediul de afaceri din industria turismului și la promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică. În acest sens, ANTRIM a organizat o serie de evenimente și activități precum campanii de comunicare în interiorul țării și în afara ei, împreună cu partenerii de dezvoltare și cu partenerii Guvernamentali.

Despre suportul USAID in industria turismului

Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova a adoptat o abordare complexă a domeniului turismului, care se concentrează asupra următoarelor aspecte: promovarea Moldovei ca destinație turistică pe piețele-cheie (campanii, expoziții, branding de țară cu Pomul Vieții și Vinul Moldovei, etc.); modernizarea serviciilor turistice (vinării, pensiuni rurale, artizani etc.); dezvoltarea de noi produse turistice (tururi vinicole și gastronomice, drumeții, ciclism, MICE); îmbunătățirea forței de muncă a sectorului (cunoștințe despre produse, serviciul clienți etc.); elaborarea unei politici de turism și a unei strategii în comun cu Organizația Mondială a Turismului, precum si consolidarea rolului ANTRIM in dezvoltarea industriei turismului.

Telegram